Topgeschenken: van bestelling tot bezorging in eigen hand
Nieuw-Vennep, 4 juni 2024 – Topgeschenken verzekert met de opening van negen logistieke distributiecentra in Nederland haar toekomst. De organisatie neemt het proces van bestelling tot bezorging volledig in eigen hand. Daarmee kan Topgeschenken de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de bezorging van persoonlijke boodschappen voor onvergetelijke momenten ook in de toekomst blijven garanderen. Tegelijkertijd verdubbelt het aantal medewerkers hierdoor.
Vanaf dit najaar zullen de distributiecentra gefaseerd opengaan, verspreid over heel Nederland. Het eerste centrum wordt deze zomer geopend in Utrecht. Bloemen, en later ook taarten, fruit en geschenken, zullen vanaf eigen locaties bezorgd worden bij de klanten. Uitdagende (markt)omstandigheden, zoals digitalisering, krapte op de arbeidsmarkt en stijgende kosten, zorgen al jaren voor een aanzienlijke terugloop in het aantal bloemisten en bakkerijen. Deze ontwikkeling vraagt om het inslaan van een nieuwe weg. Door het volledige proces in eigen hand te nemen, blijft de landelijke dekking gegarandeerd. De nieuwe weg betekent ook dat Topgeschenken aanzienlijk minder via het bestaande netwerk van bloemisten en bakkerijen gaat bezorgen. Topgeschenken is in gesprek met alle partners om de samenwerking zorgvuldig af te bouwen.
Garantie op bezorging, kwaliteit en duurzaamheid
Tegelijkertijd versterkt Topgeschenken met deze stap haar positie als bezorger van persoonlijke boodschappen voor onvergetelijke momenten. Door een nieuwe manier van inkoop en transport, hebben klanten ook in de toekomst garantie op kwaliteit, leverbetrouwbaarheid en duurzaamheid. Topgeschenken koopt zelf producten in, waardoor de ontvanger ook precies krijgt wat is besteld door de gever. Ook het moment van bezorging kan veel specifieker én duurzamer worden ingepland. Er zullen elektrische voertuigen worden ingezet en bestellingen, die nu van verschillende partijen afkomstig zijn, worden gezamenlijk bezorgd. Daardoor kunnen ritten worden gecombineerd en komen de bakker en de bloemist elkaar niet langer in dezelfde straat tegen.
Persoonlijke, uitzonderlijke belevingen
“Vijfentwintig jaar geleden openden we ons bloemenwinkeltje in Hoofddorp en inmiddels zijn wij uitgegroeid tot een bloeiende organisatie die elke dag een persoonlijke boodschap overbrengt van én aan duizenden mensen”, vertelt Edwin van Arkel, Algemeen Directeur van Topgeschenken. “De overtuiging dat dingen altijd anders kunnen, is kenmerkend voor ons bedrijf. We zijn dan ook trots en vol vertrouwen over de nieuwe weg die we inslaan. Wat juist onveranderd is gebleven, is onze drive om klanten persoonlijke, uitzonderlijke belevingen te bezorgen. Elke dag weer.”