Contact met onze klantenservice

Heeft u een vraag? Meestal treft u het antwoord op deze pagina. 
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met ons klantenservice team.
 

De meest gestelde vragen:

Kan ik nog voor vandaag bestellen?
Jazeker, vóór 08:00 uur besteld is vandaag geleverd in Vlaanderen! In heel Vlaanderen leveren wij elke dag van maandag tot en met zaterdag. In Wallonië (postcodes die beginnen met 13, 14, 4, 5, 6 en 7) bezorgen wij enkel op dinsdag en vrijdag.
Kan ik een voorkeurstijd doorgeven?

In het veld “opmerking” kunt u een voorkeurstijd opgeven. Onze bloemisten proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar geven daar geen garantie op. De bezorgrit wordt zo efficiënt mogelijke ingepland, waarbij we ernaar streven om alle bestellingen voor 18.00 uur af te leveren (voor zakelijke adressen geldt voor 17.00u).We raden bij rouwbestellingen aan om de levering een dag eerder te plannen dan de datum van de uitvaart. Zo weet u zeker dat het rouwstuk/boeket op tijd in huis is.

Hoe gebruik ik mijn voucher of kortingscode?
In stap 3 van het bestelproces vind je de knop "voucher toevoegen". Vul hier uw vouchercode in. Uw korting wordt direct verrekend in je winkelmandje.

Wanneer een bestelling niet wordt afgerond kan het zijn dat uw vouchercode tijdelijk wordt gedeactiveerd. Na 25 minuten zal uw vouchercode automatisch worden vrijgegeven en kunt u deze alsnog gebruiken in je bestelling.
Heeft u een BloemenCadeaubon of andere giftcard? Dan gebruikt u die pas aan het eind van uw bestelling bij het betalen. Een cadeaubon/giftcard herkent u aan het lange nummer van 13 tot 19 cijfers.
Kan ik mijn order nog wijzigen?
Uw bestelling wijzigen is mogelijk, mits uw bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.

Waar gaat uw vraag over?

 Klik op de categorie waar uw vraag over gaat:


Bestellen


Bezorgen


Wijzigen & 
annuleren


Betalen & 
vouchers


Uitvaart bloemen

 


Zakelijk

 


Service & 
garantie


Privacy & 
algemeen

 

 

Bestellen

 

Kan ik nog voor levering vandaag bestellen?
In heel Vlaanderen leveren wij elke dag van maandag tot en met zaterdag. In Wallonië (postcodes die beginnen met 13, 14, 4, 5, 6 en 7) bezorgen wij enkel op maandag, woensdag en vrijdag.
Hoe plaats ik een bestelling?
1. Klik op het boeket die u wilt bestellen en kies vervolgens het gewenste formaat. Klik op 'Bestel'.
2. U komt bij nu bij Stap 1: Kies eventueel een kaartje en de gewenste tekst invullen. Klik op 'Ga verder'.
3. U kan iets extra’s toevoegen aan uw bestelling zoals een vaas. Klik op 'Ga verder'.
4. U bent nu bij Stap 2: Vul het bezorgadres en daarna de bezorgdatum in en klik op 'Naar afronden'.
5. U bent nu bij Stap 3: Afronden. Vul uw eigen gegevens in en klik op 'Naar overzicht'.
6. U bent nu op de laatste pagina. Controleer uw bestelling en kies onderaan de gewenste betaalmethode. Zet ook een vinkje aan om algemene voorwaarden te accepteren. Klik op 'Afrekenen'.
7. U kunt nu betalen met de gekozen betaalmethode. Volg de stappen. Na een succesvolle betaling komt u op de bedankpagina. Per email ontvangt u een bevestiging."
Kan ik telefonisch bestellen?
Omdat u ook direct een online betaling doet tijdens uw bestelling is het niet mogelijk om de bestelling telefonisch aan ons door te geven.
Blijf ik anoniem?
Ja. De ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die u op het kaartje zet. Niet uw naam en adresgegevens. Uw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger van de bloemen/het cadeau.
Krijg ik een bevestiging?
Ja. Zodra u uw bestelling heeft betaald, krijgt u automatisch een e-mailbevestiging van ons. Hierin kunt u de bestelling nakijken. Het ontvangen van de bevestiging kan 5 minuten vertraging hebben i.v.m. het controleren van de betaling.
Kan ik een uiterlijke levertijd opgeven?

In het veld “opmerking” kunt u een voorkeurstijd opgeven. Onze bloemisten proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar geven daar geen garantie op. De bezorgrit wordt zo efficiënt mogelijke ingepland, waarbij we ernaar streven om alle bestellingen voor 18.00 uur af te leveren (voor zakelijke adressen geldt voor 17.00u). We raden bij rouwbestellingen aan om de levering een dag eerder te plannen dan de datum van de uitvaart. Zo weet u zeker dat het rouwstuk/boeket op tijd in huis is.

 

Terug naar overzicht ^

 

Bezorgen

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Op particuliere adressen doorgaans tussen 09:00 en 19:00 uur. De bloemist doet hard zijn/haar best om alle bestellingen op tijd te bezorgen. Echter kan het door drukte voorkomen dat uw bestelling na 19:00 uur wordt bezorgd. Op zakelijke adressen wordt er tijdens kantooruren geleverd. Mocht de ontvanger niet thuis zijn dan bezorgen we bij buren of laat de bloemist een briefje achter. 

Helaas hebben wij geen zicht op bezorgtijden. De bloemist plant zelf de route in zodat er zo min mogelijk aantal kilometers gereden hoeft te worden. Hierdoor kunnen wij geen specifieke bezorgtijd geven omdat wij geen zicht hebben op de route van de bezorger en het aantal adressen in de route.
Wat als de ontvanger niet thuis is?
Mocht de ontvanger niet thuis zijn dan wordt geprobeerd de bloemen bij de naaste buren af te geven en krijgt u als geadresseerde een briefje in de bus met daarop het adres waar de bloemen zijn afgegeven. Lukt het bij de buren ook niet dan neemt de bezorger de bloemen mee terug en kan er door te bellen naar +32(0)2/8085450 een nieuwe bezorgafspraak worden gemaakt.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten zijn 9.95 voor geheel België maar ook voor het buitenland.
Waar zie ik de bezorgstatus?
Zodra de bloemist de bezorgstatus invult, ontvang je een mail waarin je kunt lezen of de levering is gelukt of dat er bijzonderheden zijn.

Door drukte kan het voorkomen dat de bloemist, nadat alle bestellingen bezorgd zijn, de bezorgstatus aanpast. Dit betekent dat het tijdstip van de ontvangen mail niet altijd overeenkomt met de tijd van bezorging. Het kan zijn dat je bestelling al eerder die dag bezorgd is.
Bezorgen jullie in het buitenland?
Ja, we bezorgen in meer dan 40 landen. Dit gaat via lokale bloemisten in het betreffende land. Kies hier het land waar uw wilt laten bezorgen.
Welke dagen bezorgen jullie?
We bezorgen in Vlaanderen 6 dagen per week, van maandag t/m zaterdag.

In Wallonië (postcodes die beginnen met 13, 14, 4, 5, 6 en 7) wordt er op dit moment helaas niet meer geleverd.

Op Moederdag bezorgen we ook op zondag!
Kan ik bezorgen in een ziekenhuis, hotel of camping?
Ja, dat kan. Het is wel belangrijk om zoveel mogelijk informatie, zoals afdeling, kamernummer, (meisjes)naam, standplaats etc. op te geven. Ook een mobiel telefoonnummer van de ontvanger kan soms handig zijn om de bloemen op de juiste plaats te krijgen. Bij bestellingen voor een ziekenhuis worden de bloemen afgegeven bij de hoofdbalie. Helaas kunnen wij niet garanderen dat de bloemen door het onthaal aangenomen worden en/of overhandigd zullen worden aan de ontvanger. 

Terug naar overzicht ^

 

Wijzigen en annuleren

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Uw bestelling wijzigen is mogelijk, mits uw bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Uw bestelling annulerem is mogelijk, mits uw bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Doe dit zo snel mogelijk na het bestellen. Is uw bestelling reeds verwerkt door de bloemist of al onderweg dan is annuleren helaas niet meer mogelijk.

Terug naar overzicht ^

 

Betalen en vouchers

Hoe kan ik betalen?
Creditcards: MasterCard | VISA | Amex
Bancontact : Voor klanten van Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank in België
iDeal: Alle Nederlandse banken
Paypal: via uw Paypal account
Op rekening (na goedkeuring van uw aanvraag): zakelijk via een factuur
Giftcards: BloemenCadeaubon, Topbloemen.nl giftcard
Hoe gebruik in mijn voucher of kortingscode?
In stap 3 van het bestelproces vindt u de knop "voucher toevoegen". Vul hier uw vouchercode in. Uw korting wordt direct verrekend in uw winkelmandje.
Hoe betaal ik met een cadeaubon of giftcard?
Een cadeaubon (giftcard) is een betaalmiddel en kunt u herkennen aan het lange nummer (13 tot 19 cijfers) en een bijbehorende kras-of pin code. Bij het afronden van de bestelling kiest u bij de betaalmethode uw type cadeaubon. 
Wat als ik niet genoeg saldo heb op mijn cadeaubon?
Als er een tekort aan saldo op de giftcard staat, kunt u het restant via een andere betaalmethode voldoen. U krijgt hier automatisch de mogelijkheid voor. Betaalt u het restant niet, dan wordt uw bestelling automatisch geannuleerd en wordt het saldo binnen 1 uur weer teruggestort op de cadeaubon.
Wat is het verschil tussen een voucher en cadeaubon?
Een vouchercode geeft een korting op uw bestelling. U kunt maximaal 1 voucher (kortingsbon) per bestelling gebruiken. Deze vult u in tijdens het bestellen. Een cadeaubon (giftcard) is een betaalmiddel, deze gebruikt u pas aan het eind van de bestelling om mee te betalen.
Kan ik meerdere vouchers of cadeaubonnen gebruiken?
U kunt maximaal 1 voucher (kortingsbon) per bestelling gebruiken. Cadeaubonnen (giftcards) zijn een betaalmiddel en kunt u er meerderen van gebruiken tijden het betalen.
Kan ik veilig betalen?
Als u een bestelling gaat afrekenen vindt dit altijd in een beveiligde omgeving plaats via onze betaalprovider Adyen. U kunt dus met een gerust hart veilig afrekenen.
Zijn de prijzen inclusief btw?
Ja, alle prijzen op de consumenten site zijn inclusief btw. Voor zakelijke klanten met een eigen inlog/assortiment worden prijzen afhankelijk van de gemaakte afspraken in of ex btw weergegeven. .
Hoe zit het met btw bij een bloemen levering in België?
Als je een bestelling hebt geplaatst voor levering in België kan het voorkomen dat er 6% Belgische BTW op je (verzamel)factuur staat. Topgeschenken Nederland B.V. is namelijk BTW-plichtig in België. Een bos bloemen besteld voor levering in België wordt in België geproduceerd en uitgeleverd door onze Topbloemen.be partner. Het product gaat dus niet de grens tussen Nederland en België over. Ons Belgische BTW-nummer is BE0841922485. Indien je als Nederlandse ondernemer geen recht hebt op vooraftrek in België mag je dit bedrag ook niet in mindering brengen als Nederlandse BTW. In dat geval zal ook het BTW-bedrag als kosten geboekt moeten worden.

Terug naar overzicht ^

 

Uitvaart bloemen

Waar kan ik het beste laten bezorgen?
Het is gebruikelijk dat u de rouwbloemen laat bezorgen op het adres waar de overledene ligt opgebaard. Dit kan een huisadres, een uitvaartcentrum of crematorium zijn. De uitvaartverzorger zorgt ervoor dat de bloemen mee gaan naar de plechtigheden zoals een condoleance en uitvaart.
Wanneer kan ik het beste laten bezorgen?
Tijdens het bestellen kiest u zelf een bezorgdatum, maar wij vragen ook om informatie over datum en tijd van de uitvaart (indien bekend). Dit is om een compleet beeld te krijgen. De watervoorraad in het steekschuim bij een rouwstuk is beperkt. Daarom adviseren wij om de bloemen pas te laten leveren maximaal enkele dagen voor de plechtigheid. Op deze manier bent u er zeker van dat de bloemen bij de plechtigheid nog mooi zijn.
Wat is een gepaste tekst voor het lint of de kaart?
Bij rouwbloemen richt u de tekst aan de overledene. U kunt denken aan een persoonlijke tekst of meer standaard teksten als 'Een Laatste Groet' of 'Rust Zacht'. Vergeet ook niet de afzender te vermelden. Tijdens het bestellen kunt u kiezen voor een rouwlint of een kaart.
De uitvaart is al geweest, wat is dan gebruikelijk?
Als de uitvaart al geweest is en u wilt een blijk van medeleven sturen naar de nabestaanden dan is het niet gebruikelijk nog rouwbloemen te sturen. Gepast is dan een troostboeket wat nabestaanden thuis zelf in een vaas kunnen zetten.

Terug naar overzicht ^


Zakelijk

Wat zijn de voordelen van een zakelijk account?
- Supersnel in enkele klikken een bestelling plaatsen
- Meerdere gebruikers binnen één account
- Eén verzamelfactuur van al uw bestellingen
- Geen minimale bestelaantallen!
Hoe bestel ik zakelijk?
Maak in enkele stappen een zakelijk account aan. Direct daarna kunt u al bestellen.
Kan ik op rekening bestellen?
Wanneer er een zakelijk account is aangemaakt krijgt u de mogelijkheid om, na goedkeuring van uw aanvraag, op rekening te bestellen.
Ik wil een groot aantal bestellen, hoe vraag ik een offerte aan?
Gebruik hiervoor ons offerte formulier.

 

Service en garantie

Hoe werkt jullie 7 dagen versgarantie?
Op bloemen geven wij 7 dagen versgarantie. Dat wil zeggen dat de bloemen minimaal 7 dagen moeten staan. Deze versgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Dit houdt in dat wij als verkoper instaan voor de kwaliteit voor onze producten. Producten moeten namelijk beantwoorden aan de redelijke verwachting die u hiervan als klant mag hebben. Bloemen zijn een natuurproduct, hierdoor kan het voorkomen dat de kwaliteit toch onverhoopt tegenvalt. Laat ons dit dan binnen 7 dagen na afleverdatum weten. Gebruik hiervoor bij voorkeur de button 'Stel een vraag' in uw e-mailbevestiging en upload daarbij het liefst ook enkele foto's. Op deze manier kunnen wij samen met de bloemist uw  klacht beoordelen en met je oplossen.
Hoe dien ik een klacht in?
Dagelijks verwerken wij met uiterste zorg duizenden bestellingen via onze bloemisten. Desondanks gaat er ook bij ons wel eens iets mis. Is er iets mis gegaan met uw bestelling? Wat ontzettend vervelend, we lossen het graag met u op! Neem bij voorkeur contact met ons op via de button 'Stel een vraag' in de e-mailbevestiging zodat wij direct al uw gegevens bij de hand hebben. U krijgt van ons binnen 24 uur (exclusief zon-en feestdagen) na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht dan kan u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Retourneren en herroepingsrecht
Op bloemen en fruitmanden is het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid van deze producten. Op alle overige artikelen is het herroepingsrecht wel van toepassing. Dit wil zeggen dat u uw ontvangen producten zonder opgaaf van reden retour mag sturen. U dient dit wel binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen kenbaar te maken bij onze klantenservice. Vervolgens heeft u 14 dagen tijd om de producten retour te sturen. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling binnen 14 dagen na ontvangst uw producten terugsturen zolang u daarbij maar een mededeling voegt waaruit u wenst tot herroeping blijkt. Doe dit alsjeblieft zoveel mogelijk in de originele verpakking aan de afzender die op de verpakking aangegeven staat. U ontvangt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, het door u betaalde bedrag inclusief standaard bezorgkosten voor de heenzending terug op uw rekening. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zo'n terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of wanneer u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. De kosten voor het terugsturen van de goederen zijn voor eigen rekening. Als blijkt dat u de producten hebt beschadigd kunnen er kosten in rekening gebracht worden.

Retouradres:
Topgeschenken Nederland BV
Noorderdreef 60
2153LL Nieuw-Vennep

Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

a. Aan: [ naam ondernemer] [ geografisch adres ondernemer] [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar] [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]
b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]* de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]* de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*, herroept/herroepen*
c. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
d. [Naam consumenten(en)]
e. [Adres consument(en)]
f. [Handtekening consument(en)]
(alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) * Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is."

Terug naar overzicht ^

 

Privacy en algemeen

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven, in het kader van de door u gevraagde dienst of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. Lees alles over uw privacy in onze Privacyverklaring
Kan ik mijn gegevens inzien of laten verwijderen?
Voor vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) uw persoonsgegevens kunt u ten allen tijden contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. Mail hiervoor naar [email protected]. Bekijk ook onze Privacyverklaring
Wat zijn jullie bedrijfsgegevens?
Topgeschenken Nederland BV
Noorderdreef 60
2153LL Nieuw-Vennep
Email: [email protected]
KvK: 34108906
Btw NL: NL818503051B01
Btw BE: BE0841922485

Terug naar overzicht ^

 

Onze bedrijfsgegevens:
 

Topgeschenken Nederland BV
Noorderdreef 60
2153LL Nieuw-Vennep
KvK: 34108906
BTW nr Nederland: NL818503051B01

 

U kunt ons op de volgende manieren bereiken:


Chat
 


Ma-Vr 8:30 - 20:00 uur 
Za 8:30 - 17:00 uur


E-Mail
 

    E-mail ons

 

24 uur per dag
7 dagen per week
 


Telefoon
 


Ma-Vr 08:30 - 17:00 uur
 

 


Reactietijd:
Binnen 2 minuten
 


Reactietijd:
Gemiddeld 6 uur (tijdens kantooruren)
 


Wachttijd:
Gemiddeld 10 minuten